ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | KONUŞMA VE DİNLEME : Konuşma Nedir? Konuşma Neden Önemlidir? Konuşma, Becerilerinin Geliştirilmesi | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 1/ 6 |
2 | KONUŞMA VE DİNLEME: Konuşma Becerilerinin Değerlendirilmesi, Doğru Telaffuzda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 6/8 |
3 | DİKSİYON VE ÖNEMİ : Başarılı Bir Diksiyon İçin Uyulması Gereken Kurallar | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 8/ 10 |
4 | DOĞRU YAZIM | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 10/ 13 |
5 | DOĞRU VURGU: Vurgu Çeşitleri | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 13/ 15 |
6 | DOĞRU TONLAMA: Ses Değerinin Yükseltilmesi İçin Yapılması Gereken Uygulamalar, Diksiyon Alıştırmaları | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 15/22 |
7 | KONUŞMA BOZUKLUKLARI VE GİDERİLMESİ: 1. Kişilik ve Davranışlarla İlgili Konuşma Bozuklukları 2. Söyleyişle İlgili Konuşma Yanlışları 3. Bilmemekten Kaynaklana Konuşma Yanlışları | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 24/31 |
8 | BAŞARILI BİR KONUŞMA İÇİN GEREKLİ UNSURLAR: Beden Dilini Kullanmak | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 32/40 |
9 | BAŞARILI BİR KONUŞMA İÇİN GEREKLİ UNSURLAR: Konuşmacının Beden Dili Sinyalleri, Bazı Beden Dili Sinyalleri ve Bunların Anlamları | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 32/42 |
10 | PLANLI BİR KONUŞMA HAZIRLAMAK:Konuşma Metninin Biçimlendirilmesi: Amaç Belirleme, Dinleyiciyi Tanıma, Düşünce Alanı Oluşturma, Bağlantıları Kurma, Veri Toplama, Araştırma, Konuyla İlgili Örnek Sunumlar | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 42/46 |
11 | PLANLI BİR KONUŞMA HAZIRLAMAK: Konuşma Metninin Biçimlendirilmesi: Giriş “Konunun Tanıtılması”, Tartışma ve Gelişme, Sonuç | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 42/46 |
12 | KONUŞMA TÜRLERİ: Hazırlıklı ve Hazırlıksız Konuşma Özellikleri ve Türleri : Mülakat (İş Görüşmesi), Söyleşi, Açış – Takdim Konuşmaları, Tanıtım Konuşmaları, Panel, Açıkoturum vs. | Yakıcı, A. ve ark. (2011). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 46/53 |
13 | DİNLEME: Dinlemeyi Etkileyen Faktörler, Dinleme ve Dinlediğini Anlama Becerisi Kazandırma, Dinleme Türleri | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 53/62 |
14 | İLETİŞİM VE ANLAMA: İfade, Anlam, Anlama | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 207/222 |
15 | SESE DAYALI DİL YANLIŞLARI: Vurgu Yanlışları, Söyleyiş (Telaffuz) Yanlışları, Duraklama Yanlışlığı, Ses Uyumsuzluğu | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 299/305 |
16 | SESE DAYALI DİL YANLIŞLARI: Vurgu Yanlışları, Söyleyiş (Telaffuz) Yanlışları, Duraklama Yanlışlığı, Ses Uyumsuzluğu ve Genel Tekrar | Yakıcı, A. ve ark. (2006). Üniversiteler için Türkçe 2, Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi Ankara, s. 299/305 |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Zeynep Korkmaz ve ark., Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, 6. Baskı, Ankara:YargıYayınevi,2003. Akın Önen, Türkçeyi Türkçe Konuşmak, 2007, İnkılap Yay.Yusuf Çotuksöken, Türk Dili, c. III, Papatya yay., 2003 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 2 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 41 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | |||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | |||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | |||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | |||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | |||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | |||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | |||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | |||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | |||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | |||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | |||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest